BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

April 16, 2012

Sahabat itu Teman itu Kawan is Friend. Part Two.

Assalamualaikum. Ehem ehem. Apa kabar? Sihat tak budak budak sekalian ? :D hehe kalau sakit pergi jumpa doctor eh. Amek ubat and makan. Takyah nak bukak farmasi kat rumah dgn collection2 ubat tu. Jadi cepat sembuh jgk kalau mkn ubt tu teheee.  Ok based on aku punya last entry, aku ada cerita pasal kawan kan? And kali ni aku nak sambung entry  tuh. Tapi honestly aku hilang idea untuk buat entry ni. So kalau entry kali ni agk ke laut sedikit. Aku minta maaf ehh. Hehe.
Let’s continue lah dgn jenis-jenis manusia yg bergelar kawan ini.

4-the lawaKing one
Okey all in all apa yg aku boleh cakap pasal kawan jenis yg begini ni mmg sgt sgt menyenangkan hati. Mana taknya, kalau duduk dengan org jenis begini memang kau akn gelak tak henti henti. Aku ada ramai sgt kawan yg mcm ni. Mostly yang raja-lawak-type ni adalah lelaki lah kan. And kawan aku yg suka melawak semuanya kawan kat sekolah aku lah. That’s why aku rasa 5 tahun aku sekolah kat Sains LD tu memang tak pernah lah rasa muka aku nampak semakin tua. Awet muda kot kalau asyik senyum memanjang. Hehe LOL.  Kalau sembang sembang dgn manusia jenis ini, kau akn rasakan setiap perkataan yg meniti di bibir mereka itu adalah lawak. Keyhhh ayat aku takleh blahh over jak lebih. Har har har. But seriously, memang setiap apa yg kawan aku tu cakap akan buat satu kelas tu gelak sekali. Aku rasa kalau masuk Raja Lawak memang boleh menang. And kawan jenis ini sememangnya adalah penyeri hidup kita. Kalau ada masalah, jumpa kawan jenis begini memang akan terus rasa kurang sikit burden kat kepala hotak aku nih :D  kalau korg ada kawan jenis begini mesti korang setuju kn dgn apa yg aku cakap nih ? (:

5-the light-hearted one
Haaaa. Faham tak maksud light-hearted? Hehe itu adalah bahasa melayu yang telah undergo direct translation dr bm ke bi hehe. Sebenarnya maksud nya tu murah hati lah cik kak , cik abg hoii . hehe . kawan yang jenis begini selalunya yang kaya jak lah kan. Ehh yaka? Aku rasa taklah. Sebab aku ada ramai sangat kawan yang murah hati. Mungkin diorg tu berkemampuan lah kan kan kan. Tapi aku bersyukur sgt sbb aku memang dikelilingi orang yang ndak pelokek, ndak sekkek, and suka spen org and most of them tak adalah anak org kaya pun , tapi memang murah hati sangat (: time poket tengah kopak mesti ada jak yg murah hati belanja makan. Kalau time sekolah dulu pulak, mesti ada jak kawan yang selalu beli tit bits untuk makan ramai ramai dalam kelas. Itu normal lah kan? Alaaaa, lagipun, sharing is caring aite? ;) belum kira lagi yg takesah jadi driver I mean kalau jalan reramai dia takesah pun fetch and hntr balek rumah. pas tu tak mintak bayaran pulak tu. minyak tu mahal kotttt ! tapi dorg takesahh. Murah hati kan kawan kawan saya ? :D


6-the family-type
Golongan ini adalah forever my love. I heart them much. Nak tau knp? Well of course la sbb ak anggap dorg mcm family aku. Kawan jenis mcm ni mmg susah untuk di cari. Bersyukur lah jumpa kawan yg boleh di anggap siblings, apatah lagi kalau kau tgh berada di hostel yg jauh dari family. kalau ada problem, kawan macam begini la yang sentiasa ada di sisi kita. bukan setakat rapat. Tapi rapat sngt smpai taktau nak ckp cmna. Kawan begini ni kalau nak cari mmg yg sekepala dgn kita lah. Mcm mna lah x jd rapat mcm adik beradik kalau perangai mmg dah sekepala kan. Then, dah knal lama. So mmg akan jadi rapat sangat2. Aku taktau lah nak describe kawan mcm ni. Kalau uolz ada kawan mcm ni korg faham lah. Sekepala, makan sepinggan, tidur sekatil sebantal, minum segelas sestraw and yang paling penting adalah, kawan sebegini adalah kawan yg ada dgn aku tak kira susah atau sng. Pernah dgr tak quotes ni “good friends are like stars, even though we can’t see them, we know they are there.” Kiranya , kawan yg baek sntiasa ada di sisi kita walaupun kita susah. Ehh? Kot lahh. Aku pun tak sure sgt. But this is what I understand about it. Literally.

heee. so aku tak tau mau cakap apa lagi. setiap orang ada pandangan masing masing pasal manusia bergelar sahabat ni kan? apa-apa pun yang penting kita berkawan tu biarlah ikhlas kerana Allah SWT, berlandaskan syariah dan tidak melampaui batas batas agama kan ? :) Seteruk mana pun kawan kita tu, jangan lah kita sisihkan dia, tetapi sebaliknya kita bimbing dia, sebab mmg tugas sesama muslim untuk saling mengingatkan sesama kita. 

Assalamualaikum.
much of love.
fyiezaamyieraa ;)

No comments: