BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

April 2, 2012

suka hati korg lah nak bg title apa.aku takda idea :p


http://signatures.mylivesignature.com/54489/206/1DB53CDE8A8B3FFB44DB1C17118B0852.pngAssalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh ! jawab la jawab la . tak jawab dosa kalau jawab sayang :) sorry for such a long holiday without entry di blog ni . holiday ke? holiday dr update blog laa hehe . aku sebenarnya semakin boring untuk update2 blog ni sbb kadang2 tiada masa kan . makin byk kan habuk di blog ni? sawang pun ada. haishhh nmpk sgt aku malas update blog kaaaan kan kan ? fewhhhh fewhhh *sambil tiup2 habuk* 

so since skrg aku ada masa selama 6 bulan. aku akan try la untuk update2 sikit blog ni. untuk pengetahuan korg. buat yg tak kenal la kn. aku sebenarnya baru ja graduate dr Asasi Sains UiTM Puncak Alam 2011/2012 . Graduate? my bad , takda graduate. just finished actually. tu yg aku ada masa untuk bercuti 6 bulan. bak kata orang, menganggur kan? and bahasa org Sabah pulakk. jd bambong. Akulah Bambongan Berjaya = Penganggur Berjaya hehe . 

Aku update ni pun sbb takdak kerja di rumah . Ohyaa smlm saya selamat kembali ke Tanah Borneo bersama beberapa org sahabat perjuangan Puncak Alam yang lain *Adli,Pein,Ibrahim dan Izam*. Perjalanan selama 2 jam 35 minit. penat duduk 2 jam lebih di awang awangan tu -.-' Time landing ja flight tu, hati ni terus cakap "no more Tanah Melayu after this." in case ada rezeki sambung degree Semenanjung , insyaAllah jumpa lagi :) kalau ada jodoh tak ke mana kata org .

so apa yg terfikir kat kepala hotak aku skrg ni adalah pasal Puncak Alam. rasa nya aku tak pernah story sgt pasal Palam kat blog ni. let the story begin then.

R2401-----> number rumah aku. R2 means blok R2. 4 tu maksudnya rumah aku kat level 4. 01 tu means rumah number 1 kat level 4. Alkisah housemate aku . one word to describe them. GILA ! haha . actually fun gilaa and rasa sgt2 untung dapat housemate mcm dorg . Thank God aku dapat dorg. Kalau aku dtg lamabat sikit. Mesti aku dpt rumah R2402 bilik A. sapa la bakal jadi rumet aku time tuh eh? Tapi dah takdir aku jumpa dgn all of these gorgeous and awesome people kot. Kak pah, Allyn, Mimi, Nisa, Jihah, Syasya and Izrin (my dearest roommate) .  AKu rasa org rumah aku semua hysterical tau. Sbb tengah2 malam pun kitorg jerit2. Kalau ngantok time study pulak, ada yg bukak dance class. For kpop dance only. Haaaa kau imagine kol satu or dua pagi tu, pasang lagu Korea kuat2 and menari kat bilik. And of course, bilik aku jadi mangsa -.-‘ yang best pasal rumah kitorg nih. Semua lebih kurang je saiz badan. I mean tggi pun nak same je semua. So rumah kitorg ada konsep loker mu loker ku jua. Haha kind of like that laa. Memang tak heran la kalau baju kitorg satu rumah semua ada yg sama :p housemate aku ni pungg perangai semua mmg lain2. Pandai2 dorg nih. Tapi perangai. Fuyohhh. No komen. Haha. Macam2 ada oo. Skema, Artis, Raja Gayut tengah Malam, Studyholic, Gila Fesyen, Pendiam, Penjimat, and etc . Tapi rasanya even banyak2 perangai pelik2 kat rumah tu. Persamaan paling ketara antara kitorg adalah semua nya bising and suka jerit kot. Or maybe bahasa sopannya suara high note. Tu yg buat kitorg sekepala. Saya rindu kalian teramat :’)

Next. Classmates. Bee Sembilang ! hoyeahhh. Keluarga aku untuk 10 bulan di UiTM Puncak Alam. And once again aku bersyukur sangat sangaaaaaaaaaaaaaaaaat sebab dapat kelas ni. Aku rasa aku takkan dapat classmates yg much more happening daripada mereka mereka ini. Their awesomeness are at the very very very maximum level. Nanti degree mesti susah untuk jumpa dorg nih. Memang taknya nak jumpa kalau semua dah ada haluan masing2 kan.  Kenangan time kita pegi Langkawi lagi. Takkan lupa kenangan tu. yang terbaekkk la time kat Langkawi tu. Kalau nak aku cerita semua pasal kelas aku maybe sampai next month pun tak habes aku nak taip kat entry nih haha. So maybe next entry aku cerita. Kalau aku rajin lah. Haha. Ok aku rindu korg. Weh aku rindu gilaa ! rindu study kat Raff dengan korg, rindu time lepak lepak dengan korang kat PSB, rindu nak makan popcorn time class Dr.Sim dgn korg, rindu nak bising bising depan BKA, rindu nak psycho class lain depan BKA soh dorg kuar awal, rindu amek gambar curi2 time dalam lab, rindu nak ceta2 pasal crush b7 dengan korg, rindu majok majok then minta belanja Subway haha and so many more. Nak nanges sobsssss. Entahh lepas ni dapat jumpa atau tak. Kalau kawen jemput aku eh. Nak book tiket awal2 heeee. And one more, kalau aku dating semenanjung please sediakn aku tempat tinggal okehh ? ;p

Aku nak story apa lagi ni? Takkan nak story pasal aku. Nanti korg tanak baca pulak kan. Ke pasal final paper? Haishh tak menarik langsung la. Hadehhhh takdak idea dah ni. Kalau pasal Puncak Alam. Suasana so like oversea. No lies. I am way too serious about this. Bangun pagi macam kat Genting or Cameron wokkk. U kau hado? Haha. Even tak ada bangunan bangunan tinggi macam kat Bandar KL tu. tapi kitorg ada FSK 6 tggi mcm otromen. Kau hado? ;p ok just kidding. Yg bestnya Puncak Alam sejuk. Panas matahari tu memang lah confirm kan. Tapi angin yg bertiup pun sejuk sangat. Bak kata aku tadi. Macam oversea. So kalau tak dapat nak further oversea tu. Mai Puncak Alam ja la. Ok what? Hehe. Cumanya ada tangga Batu Caves je yg kengkadang tak best kat Palam ni. Tapi itu lah mercu tanda kebanggan UiTM Puncak Alam. Dari highway Lata dari Rawang pun dah boleh Nampak tangga tu. Dari Puncak Perdana pun dah boleh nmpk Kolej kitorg kat “Puncak” tu. tempat tu memang lawa. No stress study sana :D

ini saya dan roomate saya .

ini housemate saya yang cun cun belaka :)


nak letak gmbr tp tenet kacau lahh. so till next time lah kalau cm tu. daaa. 


muchoflove
#fyiezaamyieraa



No comments: